sobota, 02. december 2017

Marinka Milenković članica DCA Ljubljana


Marinkina slikarska pot

Marinka Milenković je bila zaposlena na Inštitutu za kriminologijo od leta 1975 do 2007 kot knjižničarka. Po osnovni izobrazbi je profesorica slovenskega in ruskega jezika in književnosti. Več kot 20 let je delovala tudi kot lektorica, prevajalka in avtorica različnih prispevkov pri strokovni reviji Revija za kriminalistiko in kriminologijo, ki jo je več kot 10 let tudi urejala. Je avtorica knjige Leposlovje in kriminologija (2005).

Z risanjem in slikanjem se je začela ukvarjati po upokojitvi. Prvo leto se je učila te nove dejavnosti, zlasti risanja risbe, na Univerzi za tretje življenjsko obdobje pod mentorstvom akademske slikarke. Nato se je priključila slikarski skupini v Dnevnem centru aktivnosti na Gosposvetski, kjer se je pod vodstvom slikarke Vande Žužek uvajala v veščine slikanja akvarela, akrila in pastela. Vzporedno je dve leti obiskovala tečaj risanja pri akademskem slikarju in likovnem pedagogu Tonetu Račkem na Javnem skladu za kulturne dejavnosti. Zadnji dve leti obiskuje tečaj risanja v skupini Poteze, ki jo vodi slikar Simon Hostnik. Uporablja vse zgoraj naštete tehnike, motive za  svoje slike pa išče predvsem v krajini. Rada slika tudi tihožitja, njena posebna ljubezen pa so mandale.



Že od vsega začetka je sodelovala na skupinskih razstavah v okviru Dnevnega centra aktivnosti, dvakrat pa tudi na razstavah skupine Vande Žužek v Galeriji Kresija. Tokrat se predstavlja z več slikami skupaj s kolegico in nekdanjo sodelavko Ivanko Sket. Razstava spremlja spominsko srečanje na Inštitutu ob stoletnici rojstva prof. dr. Katje Vodopivec.






O slikah Marinke Milenković: 

Marinka Milenković v iskanju svojega lastnega slikarskega izraza preizkuša različne slikarske stile, tehnike in motive, kar je povezano z njenim obiskovanjem likovnih tečajev, a verjetno tudi z osebnostjo. Njeno osnovno izrazno sredstvo so barve, pa najsi bo to v akvarelih ali pa pastoznih akrilnih slikah. Poteze njenega čopiča ponekod že prestopajo bregove realizma, tako se avtorica giblje med skrbno izdelanimi tihožitji in barvnimi impresijami. Zajadrala je tudi v svet abstrakcije, v katerega vnese kompozicijski nemir, vedno znova pa se zasidra v urejenost in dekorativnost priljubljenih mandal. Marinka Milenković je prepričljiva v vztrajanju na svoji slikarski poti in obeta pogumnejše korake v smeri avtorskih del; tovrstno osvobajanje lahko vidimo v vabljivi čutnosti naslikanih hrušk in mehkobi zasnežene pokrajine (Iz mnenja kiparke M. Maj). 










Pripravila: Branka Lopič

Ni komentarjev: