ponedeljek, 11. april 2016

Slikanje z jajci

SLIKANJE Z JAJCI

Najprej smo spoznavali slikanje z vinom, sedaj pa smo poiskusili še tehniko, kjer smo uporabili jajce, mlačno vodo in tempero. Na koncu smo utrdili sliko še s preostalo mešanico jajca in zaščitili s lakom, ki ga je potrebno uporabiti, da se slika utrdi.  Prvo sliko smo naredili z likom petelina in se igrali z barvami , da je kar žarelo. Nekateri so tudi slikali drug motiv. Pomembno je bilo, da smo vsi delali v enaki tehniki. Povedala sem tudi , kako se delajo ikone, ki uporabljajo to tehniko, vendar so priprave zahtevnejše in še veliko tega, kar pri tem motivu ni bilo potrebno. Vse smo delali na tršem papirju, naslednjič pa bomo delali na ploščo. Najprej bomo naredili zaščito tudi na plošči in tako izdelali izredno lepo sliko. Uporabili bomo tudi pigmente, da se preizkusimo tudi v tem.


Vsaka tehnika sloni na posebnem mediju. Medij je kombinacija barve v prahu, imenovane pigment, s tekočino, ki jo pritrdi na površino slike, ko se posuši. 
Do petnajstega stoletja so najbolj uporabljali tempero. Dobimo jo, če pigment zmešamo z jajčnim rumenjakom, razredčenim z vodo, ki se v nekaj minutah posuši v trdno in neprosojno mrenico jasne in čiste barve, ki jo nanašamo s kratkimi, prekrivajočimi se potezami s čopičem. Tempera barve so včasih bogatili z uporabo prosojnega lošča, narejenega s pigmentom, pomešanega z oljem (to olje je lahko orehovo, makovo ali laneno). Proti koncu petnajstega stoletja pa so uporabljali pigmente samo v olju. Ugotovili so, da je mogoče olje spet postrgati in na novo preslikati, saj se počasneje suši. Da ga je možno nanašati v širokih zamahih, v tankih namazih ali debelih, v ometu podobnih plasteh in da ima izredno prožnost, ki je tempera nima. Prilagodljivost in vsestranskost olja sta povzročili, da je postalo slikarjevo najljubše občilo.






























Mentor in fotografije: Vanda Žužek

Ni komentarjev: